torsdag 3. januar 2013

Ny utfordring i NIB ("from within") og ny layout på bloggen:)

Først og fremst vil jeg ønske dere velkommen til den nye layouten på bloggen min! Og takk til gode mannen min som hjalp meg:). (Guriiiland for en tålmodighetsprøvelse det har vært for meg som ikke er glad i "datagreier" jeg ikke skjønner bæret av *ler*) :).




 Jeg deltar i NIB`s januar utfordring "from within" med dette bildet over. På utfordringen stiller de spørsmålet:  

Om en deler inn livet i må, bør og vil, og bevisst manøvrerer etter det, kan en få mange fine oppvåkninger underveis. Hva om jeg ikke må alt jeg trodde jeg måtte? Om vi tar det med oss inn i interiøret, kan det kanskje begynne å bli ordentlig moro? Hva vil du? Hvordan har du det? From within? Vi vil se det upolerte og det polerte, det klassiske og det bohemske. Bare det kommer fra deg.

 Her hjemme så innreder jeg med mål om å skape ro og glede på samme tid:). Jeg ønsker at hjemmet vårt skal være et rekreasjonssted hvor vi kan kose oss og hente ny energi. Og dette tar jeg med meg inn i interiøret. Veggene i stuen er mitt rolige "lerrett" som jeg frisker opp med noen duse pasteller her og der. Men plutselig kan det dukke opp en skikkelig frisk farge som for eksempel dokumentmappen fra Hay. Farger gir meg glede! Men det må ikke bli for mye for da forsvinner det rolige uttrykket jeg ønsker å ha. 

Jeg er også veldig glad i skapet du ser på bildet. Det er så deilig og ha et sted å gjemme bort masse smårot så det ikke synes. En fin påminnelse om at bra oppbevaring hjelper oss til å roe ned og kjenne at vi må ikke alt vi trodde vi måtte. Men at vi har steder og legge rotet så vi heller kan kose oss mer, midt i hverdagen:). 


For det er det jeg vil: skape små hverdagsøyeblikk som gir energi og glede :). Derfor står det ofte en kopp te fremme på ettermiddagen og gjerne et interiørblad. Små hverdagsøyeblikk..."from within":). 
  


Og mumikoppen er jo en fin påminnelse om å kose seg:). En av flere koselige julegaver jeg fikk fra søsteren min. Og mannen min fikk en blå mumikopp fra søster`n og familien så vi (jeg) er herved samler(e) av disse koppene:). Kjempe søte!

Hay dokumentmappen gir stuen et lite fargeboost:) Ikke ante jeg at jeg kom til å pynte med en dokumentmappe noen gang *hihi*.

Hva tenker du om temaet "from within"? Gir spørsmålene deg noen tankevekkere?

Ha en fin dag:)!


1 kommentar:

NydeligFlott - Julie sa...

NydeligFlott bidrag!
Vakre farger du har sammen!
Og HAY mappen er jo bare så dekorativ!!!
Lykke til i utfordringen!
Jeg ønsker deg en strålende og fin uke!
Julie :-)